zaterdag, 7. maart 2009 - 9:19

Eerdere reparatie aan hoogtemeter toestel Turkish Airlines

Schiphol

Een woordvoerder van Turkish Airlines bevestigt tegenover het AD dat er al eerder problemen waren met de hoogtemeter in het toestel dat vorige week in een akkerland terecht kwam nabij Schiphol. Op 5 februari j.l. weigerde de meter ook al dienst en is volgens de woordvoerder direct gemaakt.

Nadat het toestel op 19 februari het reguliere onderhoud heeft gehad, maakte de Boeing 737-800 nog acht andere vluchten. Uit gegevens van de blackbox blijkt dat de storing zich nog twee keer had voorgedaan. Omdat de storing niet opgemerkt of gemeld is, ging volgens het AD de maatschappij er van uit dat de storing verholpen was.

Of de storing gemeld is aan Boeing wil de woordvoerder van Turkish Airlines niet zeggen tegenover het AD. Wel hebben andere maatschappijen de storing bij de vliegtuigbouwer gemeld. Deze heeft op haar beurt een memo doen rond gaan waarin zij zegt dat de storing mogelijk verband houdt met het binnendringen van vocht in de meter.
Provincie:
Tag(s):