zaterdag, 29. september 2007 - 20:06

Nieuwe campagne moet haven Amsterdam promoten

Amsterdam

De publiekscampagne van Haven Amsterdam is dit weekend van start gegaan. Om de haven te promoten zijn een aantal bekende Amsterdammers uit de kleren gegaan en met een ontbloot bovenlijf, versierd met zeemanstatoeages willen zij de haven extra publiciteit geven onder het mom van: 'Haven Amsterdam. Ook van mij.'

Met de nieuwe campagne van Haven Amsterdam wil de haven laten zien dat de haven onderdeel van Amsterdam is en dat iedereen er op de een of andere manier mee verbonden is.

Onder andere kunstenares Ans Markus, actrice Lieke van Lexmond en verslaafdenzorgexpert Keith Bakker laten middels hun bovenlijf dat getooid is met tatoeages zien dat de haven en Amsterdam bij elkaar horen en zij vertellen eveneens wat hen met de haven verbindt. De bekende tatoeage kunstenaar Henk Schiffmacher, ontwierp de tatoeages.

Eind september wordt de campagne gelanceerd met een advertentie in het Parool. Behalve advertenties verschijnen er affiches en gratis ansichtkaarten met plaktattoos. Via internet kunnen Amsterdamse inwoners vertellen wat hun verbondenheid met de haven is. Dit alles onder het motto: Haven Amsterdam. Ook van jou.
Provincie:
Tag(s):