dinsdag, 10. oktober 2017 - 15:24 Update: 10-10-2017 15:49

Allekabels.nl kiest met led voor duurzame groei

Allekabels.nl kiest met led voor duurzame groei
Foto: Allekabels.nl
Kerkrade

Kwart miljoen klanten per jaar erbij voor nichewebshop

De nichewebshop Allekabels.nl groeit sinds 2015 met een kwart miljoen klanten per jaar. In de tweede helft van 2017 bereikte webshop Allekabels.nl zo de mijlpaal van 1.500.000 klanten. Opmerkelijk omdat het bedrijf de nodige dingen net iets anders doet dan vergelijkbaar grote (internationale) webshops. Zo kiest het bedrijf onder meer voor duurzame led verlichting tegen “normale” bedragen.

Breed aanbod

Wie de huidige webshop van Allekabels.nl bekijkt, heeft niet echt meer het idee met een nichewebshop rond kabels van doen te hebben. Inmiddels is het productpakket fors uitgebreid met alle denkbare technische accessoires waaronder led verlichting en powerbank. Het segment kabels dient echter nog steeds als ankerpunt binnen het totale aanbod. Toch is er nogal wat veranderd in de marktbenadering van het snelgroeiende Zuid-Limburgse bedrijf, zo blijkt bij navraag.

“Op basis van klantvragen en eigen onderzoek hebben we ons aanbod langzaam maar zeker organisch uitgebreid met uiteenlopende segmenten. Daarbij leggen we eigen accenten, zoals extra focus op duurzame led verlichting, op duurzame varianten van diverse andere producten zoals powerbanks en op service voor al dit soort producten. Dat bleek vrij snel een gouden greep”, legt Allekabels COO Constantijn Souren uit. “We krijgen inmiddels steeds vaker gecombineerde (zakelijke) bestellingen van kabels en andere spullen, dat heeft uiteindelijk geleid tot deze constante groeicurve.”

Duurzaam voor degene die dat wil

Wie het online aanbod van Allekabels.nl bekijkt, ziet ook artikelen die in andere webshops te vinden zijn. “Klopt”, zegt Constantijn Souren. “Klanten kunnen tegenwoordig altijd kiezen uit meerdere aanbieders, maar we bieden ze wel iets extra’s. We bieden een compleet aanbod mét service. Bovendien zijn we zo transparant mogelijk in alles bijvoorbeeld over bezorgkosten, terwijl andere aanbieders deze kosten vaak verwerken in hun prijzen. Ook promoten we duurzame led verlichting of zuinige powerbanks net wat meer, zo dragen we ons bescheiden steentje bij aan duurzaamheid.” 

“Maar we blijven ook alle andere types in ons assortiment houden, we beperken ons aanbod niet. Uiteindelijk maken mensen altijd een eigen afweging over kosten en dat is prima. Wie echter op zoek is naar een aanbieder die ook nog wat te vertellen heeft over het product en over hoe dit het beste te gebruiken is, die komt vaak bij ons uit. Klik hier voor led verlichting als voorbeeld. We leveren dus bijvoorbeeld niet alleen precies het juiste product inclusief alle bekabeling desgewenst op maat, we leggen ook nog uit hoe je led het beste aanlegt. En kom je er niet uit, dan mail of bel je ons toch gewoon.”

Service als groeiversneller

De groeiversnelling zette vrij recent in. De grens van een miljoen klanten werd op 24 januari 2016 bereikt. Al met al in nog geen 2 jaar een half miljoen klanten erbij dus. Dat heeft uiteraard gevolgen voor het service-aspect van het bedrijf. “Inderdaad krijgen we steeds meer klantvragen. Daarbij is niet alleen het volume opvallend, ook de diepgang van de vragen neemt toe. Inmiddels hebben we dan ook echte specialisten over bijvoorbeeld led verlichting in huis. Dat zie ik niet iedereen doen.”

Souren vervolgt: “Je ziet dat Allekabels.nl steeds vaker door klanten gezien wordt als een laatste toevluchtsoord. Veel bedrijven zijn gestopt met service, die immers veel tijd en dus ook geld in beslag neemt. Wij doen het tegenovergestelde. We nemen meer mensen in dienst en onderzoeken constant hoe we, onder de veranderende omstandigheden, onze service zo optimaal en klantgericht mogelijk kunnen organiseren. Daarbij zetten we ook qua bedrijfsomvang bewust in op een duurzame groei.”

Assortiment powerbanks groeit

Meer klanten betekent logischerwijze ook vraag naar (veel) meer verschillende producten. Zo is het assortiment powerbanks bij Allekabels echt fors. Ook hier dezelfde filosofie. De klant kan er terecht voor de allergoedkoopste modellen, maar wil je een energiezuinig exemplaar dan kan dat ook. “Duurzame marketing is lastig”, legt Souren uit. “Je bereikt enkel de koplopers bij de consumenten, terwijl wij eigenlijk vinden dat iedereen zijn eigen keuzes mag maken. Of je nu voor spotgoedkoop of voor duurzaam gaat, bij ons kun je steeds terecht. Uiteindelijk maakt de klant dus zelf het verschil.”

Al in 2015 zag het bedrijf zich genoodzaakt te verkassen naar een groter pand inclusief 12.000 m2 bouwgrond voor toekomstige uitbreidingen. En daarna? CEO Robert Peters: “Het ziet ernaar uit dat we de komende jaren in dit tempo doorgroeien. Dat betekent uiteindelijk meer bedrijfsruimte realiseren en ook nieuwe collega’s erbij. We selecteren daarbij niet zozeer op CV maar vooral op talent, creativiteit en probleemoplossend vermogen. Bij ons zie je dan ook mensen van alle leeftijden en achtergronden. Als je in onze cultuur past, ben je welkom.”

Klik hier voor informatie over powerbanks

Categorie:
Provincie: