donderdag, 2. juni 2022 - 13:45

Opvallende campagne voor Fonds Gehandicaptensport van start

gehandicaptensport
Utrecht

Vanaf vandaag gaat de donatiecampagne van Fonds Gehandicaptensport van start met het thema: ‘We zijn niet beperkt, we worden beperkt’. Hierbij draait het om eerlijkheid in de sport. Er is nu geen eerlijke kans om gelijkwaardig aan de startstreep te verschijnen: de 1,7 miljoen mensen met een beperking worden, voordat er ook maar een sportieve uitdaging kan worden aangegaan, geconfronteerd met maatschappelijke barrières. Complexe regels met betrekking tot financiële tegemoetkoming zorgen dat sporten of bewegen bijna onmogelijk wordt. De sporter met een beperking is niet beperkt, maar wordt beperkt. Het is een obstakel race waarbij ieder opvolgende barrière hoger en complexer wordt.

Verhogen sportparticipatie

Met de lancering van deze opvallende en krachtige donatiecampagne wil Fonds Gehandicaptensport laten zien dat sport voor iedereen toegankelijk moet zijn. En dat de uitgangspunten aan de start voor iedere sporter gelijk moeten zijn. Om dát te kunnen realiseren en daarmee de sportparticipatie voor mensen met een beperking te verhogen is het doel van deze campagne om zoveel mogelijk donaties op te halen. Zodat sport voor iedereen eerlijk wordt.

Krachtige samenwerking

Creative agency TBWANEBOKO heeft in de afgelopen maanden deze opvallende en krachtige campagne voor Fonds Gehandicaptensport gemaakt. Samen met mediabureau dentsu Benelux, productiehuis CZAR Amsterdam (regissuer Philip de longh), animatiebureau Ambassadors, Sonic Branding bureau Amp en fotografenduo Chris en Marjan, hebben ze afgelopen januari de handen ineengeslagen om voor Fonds Gehandicaptensport een donatiecampagne te ontwikkelen. Een unieke samenwerking, waarbij alle partijen belangeloos hun creativiteit, expertise en contacten in medialand inzetten om Fonds Gehandicaptensport beter op de kaart te zetten en zo de sportparticipatie voor mensen met een beperking te verhogen.

 

Categorie:
Provincie: