woensdag, 29. maart 2006 - 11:03

Werknemers communiceren via e-mail

De opkomst van de e-mail gaat ten koste van het telefonische contact met klanten of het bezoeken van klanten. In de communicatie met klanten wordt voor 32 procent gebruikgemaakt van e-mail, 31 procent van de telefoon en voor 26 procent gebruikgemaakt van persoonlijk
contact. Dit blijkt uit de nieuwste ICT Barometer van Ernst & Young.

In de afgelopen 5 jaar is e-mail contact met klanten met 80 procent gegroeid, ten koste van persoonlijk contact dat in dezelfde 5 jaar met 20 procent is afgenomen. Vrouwen staan positiever tegenover een toenemende e-mailcultuur dan mannen, 64 procent versus 52 procent, blijkt uit het onderzoek onder ruim 600 respondenten.

De verdere digitalisering op de werkvloer wordt ook vaak gebruikt als smoes. Vijftien procent van de ondervraagden gebruikt problemen met internet, e-mail of de computer als excuus, indien werk niet af is. Jongeren doen dit vaker dan
ouderen (21 procent versus 12 procent) en mannen vaker dan vrouwen (17 procent versus 13 procent).
Categorie:
Tag(s):