Op het vlak van radio wordt een onderneming opgericht waar beide partijen hun huidige radioactiviteiten in onderbrengen. Op het gebied van TV neemt TMG deel in het huidig belang van Talpa in SBS. Door de connectie met de overige activiteiten van TMG zorgt dit voor toegang tot een compleet cross-mediaal aanbod. Door de samenwerking met Talpa profiteert TMG van de creativiteit en het ondernemerschap van Talpa en het vermogen om de TMG content van woord naar beeld te brengen.
Als onderdeel van de strategische samenwerking levert TMG een cash-investering van 27 miljoen euro. In de komende weken zal de principe overeenkomst die TMG en Talpa Holding hebben bereikt verder worden uitgewerkt.
John de Mol: 'Voor mij komt er met het nieuws vandaag veel samen. Als ontwikkelaar en producent van content zetten wij een stap die de positie van de radiobedrijven aanpast aan de huidige tijd. Radio vind ik het meest interessante medium dat er bestaat, het is interactief, dynamisch en altijd live en door de snelheid kan een adverteerder bij wijze van spreken binnen een uur op de radio zijn.'