maandag, 13. oktober 2014 - 12:38 Update: 13-10-2014 13:47

Sanoma houdt vier Glossy-titels zelf

Sanoma zet in op glossy's
Foto: Archief FBF
Hoofddorp

Sanoma heeft besloten om de vier glossy titels Beau Monde, Grazia, Marie Claire en Nouveau niet te verkopen.

De domeinstrategie die Sanoma dit jaar heeft ingezet en de steeds nauwere samenwerking met SBS heeft geleid tot het besluit om de glossy merken te behouden. De merken zijn een toegevoegde waarde voor de domeinen Women’s Interest en News & Entertainment. Met dit besluit rondt Sanoma haar strategische heroriëntatie af die zij aankondigde op 31 oktober 2013.

“Het werd steeds logischer voor ons om de vier marktleidende glossy merken uit het verkoopproces te halen. Door de nieuw ingezette domeinstrategie, waar het domein Women’s Interest met thema’s als fashion en beauty een belangrijke rol speelt, kregen de vier glossy merken een duidelijke fit.”, aldus Henk Scheenstra, COO Content Media. “Door de combinatie met andere media binnen Sanoma en SBS ontstaan steeds meer mogelijkheden om deze merken succesvol uit te bouwen.”

De samenwerking tussen de glossy merken en SBS wordt extra kracht bijgezet door de vier merken te verhuizen naar Amsterdam. Vanaf 1 januari 2015 zullen de redacties, marketing en sales in het SBS-pand gevestigd zijn. 

Categorie:
Provincie:
Tag(s):