donderdag, 22. maart 2007 - 9:41

Stormvaste paraplu wint internationale prijs

Delft

De stormvaste paraplu, van drie voormalig studenten van de TU Delft, heeft dinsdag ‘s werelds meest begeerde designprijs gewonnen; de red dot award. Dit kwaliteitslabel wordt jaarlijks uitgereikt aan producten met een uitzonderlijk innovatief design door een internationale jury van experts.

De Delftse stormparaplu heeft uit een groep van 2548 producten uit 43 landen de eervolle prijs weten te bemachtigen.

De drie oud TU-studenten achter SENZ Umbrellas reageerden vol ongeloof na het horen van het grote nieuws. Medeoprichter Philip Hess: “Het drong in eerste instantie totaal niet tot ons door. We konden het echt niet geloven. We hebben meteen de red dot organisatie gebeld om te vragen of het echt waar was.

Pas toen we die bevestiging kregen drong het enigszins tot ons door en kwamen de emoties los. De red dot award is zo ongeveer het hoogste wat je als ontwerper kunt bereiken. Voorgaande winnaars waren Porsche Design, Apple en Jacob Jensen.

Continue innovatie De stormparaplu is nog geen vijf maanden op de markt, maar inmiddels hebben de drie jonge, ondernemers hun introductiemodellen alweer verder geoptimaliseerd. “We hebben in korte tijd een paar hele grote stappen gezet. Ons doel is om te blijven innoveren in de vergeten bedrijfstak van de paraplu’s. Later dit jaar komen we al met een nieuwe innovatie, maar ook op de lange termijn hebben we een aantal hele mooie dingen in petto. Op dit moment zijn onze innovatieve paraplu’s nog exclusief via onze website verkrijgbaar, maar na de zomer ook op grote schaal in de winkels.�, aldus een trotse
Hess.

De aandacht voor de Delftse stormparaplu heeft zich niet alleen beperkt tot Nederland. Hess: “Twee weken geleden stonden we ineens in alle grote kranten van Engeland en Ierland. Via Engeland kregen de Verenigde Staten er al snel reuk van. Daar kwamen we in één dag op ABC News, CNN en Good Morning America. Inmiddels hebben we ook al het nieuws in China en Zuid-Afrika gehaald.
Provincie:
Tag(s):