donderdag, 5. februari 2009 - 10:36

Unilever laat doelstellingen 2010 varen

Eindhoven

Het levensmiddelenconcern Unilever laat haar doelstellingen voor 2010 los. Het bedrijf zegt het "gezien de economische onzekerheid ongepast" om het doel van de brutowinstmarge tot 15% te verbeteren.

Ook wil Paul Polman, CEO van Unilever om dezelfde reden geen vooruitblik geven specifiek voor 2009. Hij is overigens wel optimistisch over de toekomst van het bedrijf. "Ik heb alle vertrouwen in de onderliggende kracht van de onderneming, en ik verwacht voor de langere termijn dat we zeer concurrerende niveaus van groei en margeverbetering zullen realiseren.", aldus Polman.

Unilever, dat ondermeer bekend is van merken zoals Unox, Dove, Cup-a-Soup, Robijn en Sun verkocht voor 10,15 miljard euro in het vierde kwartaal van 2008 en had daarmee een nettowinst van zo'n 1,19 miljard euro. De jaaromzet komt daarmee op 40,5 ruim miljard euro. Over het hele jaar maakte het concern een nettowinst van zo'n 5,28 miljard euro. Dat is 28% meer dan in 2007.

Op de Amsterdamse beurs ging het aandeel unilever omlaag nadat het zijn doelstellingen liet varen. Het aandeel kwam na de opening op 16,19 euro, zo'n 5,4% lager, zo meldt RTLZ.
Categorie:
Tag(s):