vrijdag, 18. maart 2011 - 10:15

Roermond koopstad

Roermond

Roermond heeft een grote aantrekkingskracht als koopstad. Dit blijkt uit een onderzoek dat is verricht door Citymanagement Roermond. Gekeken is naar percentage bezoekers en naar bestedingen in de verschillende winkelgebieden als binnenstad, Designer Outlet Centre (DOC), Retail Park en de Huis- en Tuinboulevard.

Voor 98% doen Roermondenaren de dagelijkse aankopen in Roermond. Het winkelgebied in de binnenstad trekt voor 80% Roermondenaren en inwoners uit andere Limburgse gemeenten. Op een koopzondag bedraagt de gemiddelde verblijfsduur van bezoekers in het winkelgebied binnenstad twee uur. Bijna 60% van de Roermondse inwoners bezoekt het winkelgebied binnenstad minimaal
één keer per week.

Het DOC trekt voor 46% Duitse bezoekers, die samen goed zijn voor meer dan de helft van de bestedingen (53%). Bijna 40% van de bezoekers aan het DOC gaat ook naar het winkelgebied van de binnenstad. Van de Roermondenaren bezoekt 80% het DOC eenmaal per kwartaal of minder.

Het percentage Duitsers dat het Retail Park bezoekt, ligt op 15%. De Huis- en Tuinboulevard trekt vooral consumenten uit Roermond en Limburg (75%-90%).
Provincie:
Tag(s):