woensdag, 21. maart 2007 - 9:45

De winnaars van de Fryske Reklameprizen 2007 zijn....

Leeuwarden

De Fryske Reklameprizen 2007 zijn gewonnen door Thuiszorgorganisatie
De Friese Wouden voor de beste televisiecommercial en Uitgeverij
Bornmeer voor de beste radiospot. Voorzitter Tom Dijkstra van Kommisje
Fryske Reklamepriis reikte de prijzen dinsdagmiddag uit op de Bedrijven
contactdagen in het WTC-Expo in Leeuwarden. De Fryse Reklamepriis, die
voor de tiende keer is toegekend, bestaat uit een waardecheque van 6500,- euro te besteden by de reclame afdeling van Omrop Fryslân en Waterstad FM en een replica van het beeld van Grutte Pier.

De televisiereclame over kraamzorg van De Friese Wouden uit Drachten werd door de jury van de Fryske Reklameprijs omschreven als professioneel, gemaakt met een heldere boodschap en een grote dosis humor. Producent van de winnende commercial is Leo Dijkstra Reclame uit Burgum. Hij won voor de tweede achtereenvolgende keer in de categorie televisie en versloeg daarmee de andere genomineerden: Kunststof kozijnen van Jansma Burdaard, de Rabobank en de Friese Pers Boekerij.

In de categorie radio ging de hoofdprijs naar Uitgeverij Bornmeer uit Leeuwarden met een spot over het nieuwste boek van Hylke Speerstra, De Oerpolder. Volgens het juryrapport is het producent Steven Sterk goed gelukt de radioluisteraar mee te nemen in een kort spannend verhaal, dat je wilt beluisteren tot het eind. De jury beoordeelde 101 radiospots, die over de hele linie een betere kwaliteit toonden, als in de categorie televisie. De drie andere genomineerden in deze categorie waren: Indoor Friesland, Suzuki Autodealers en de Rabobank.

De jury van de Fryske Reklamepriis concludeert na de tiende editie dat haar taak er nog niet opzit: het op een hoger niveau brengen van Friestalige radio- en televisiecommercials in kwaliteit en aantal. ,,Een belangrijk doel is het stimuleren van een goede infrastructuur voor het produceren van Friestalige reclameboodschappen. Wij verbazen ons er over dat het niet sneller gaat. Omdat de budgetten laag zijn, komt het voornamelijk aan op creativiteit.
Provincie:
Tag(s):