woensdag, 5. september 2007 - 17:55

Gemeente stelt Welzorg ultimatum

Tilburg

De gemeente Tilburg stelt Welzorg een ultimatum. De leverancier van rolstoelen en scootmobielen heeft al voor de zomer beterschap beloofd, maar nog steeds zijn er veel klachten. Wethouder Els Aarts (zorg, wmo): "Mijn geduld is op. Welzorg krijgt een laatste kans om het serviceniveau op te krikken. We hebben met Welzorg concrete afspraken
gemaakt over een betere dienstverlening. In de derde week van oktober kijken we of het werkt. Zo niet, dan zeggen we het contract op en gaan we vervroegd aanbesteden."

Klanten van Welzorg zijn in de afgelopen periode niet altijd goed geholpen. De organisatie erkent dat en neemt maatregelen. Tilburg heeft met Welzorg afgesproken dat de reorganisatie (die heeft geleid tot de klachten) gedeeltelijk wordt teruggedraaid.

Er wordt een callcenter ingericht dat zorgt voor een optimale telefonische bereikbaarheid. Welzorg gaat veel meer de klant centraal stellen in de dienstverlening. Processen worden aangepast, waardoor de klant minder stappen hoeft te doorlopen voordat hij geholpen wordt. Mensen met pech onderweg worden opgehaald en thuisgebracht. En bestellingen worden rechtstreeks vanuit de vestiging in Tilburg gedaan in plaats van landelijk.
Provincie:
Tag(s):