vrijdag, 6. februari 2009 - 18:22

SBS stopt per direct met 5 minuten reclame

Amsterdam

SBS staakt de proef met een andere indeling van reclameonderbrekingen. In de afgelopen week trok dit experiment veel media-aandacht waardoor vele ogen gericht waren op deze test.

De kijkers hebben de afgelopen week in groten getale gereageerd en SBS duidelijk gemaakt op dit moment niet veel te voelen voor deze nieuwe indeling van reclameblokken. Deze reacties wegen zwaar voor de zender waardoor is besloten direct te stoppen met de proef.

Sinds zondag 1 februari werden op drie avonden in de week buitenlandse series korter, maar wel vaker onderbroken door reclameblokken. Er werd niet meer reclame uitgezonden, echter de reclameonderbrekingen werden anders verdeeld. Het experiment vond plaats op de zondagavond van NET 5, woensdagavond van Veronica en donderdagavond van SBS 6. Een kwart van de kijkers naar het SBS programma 'The Metalist' haakte gisteren door de vele reclameblokken af.
Categorie:
Tag(s):