dinsdag, 25. augustus 2015 - 10:30 Update: 25-08-2015 12:24

Jumbo gaat boodschappen thuisbezorgen

 jumbo
Foto: Archief FBF
Veghel

Supermarktketen Jumbo gaat boodschappen thuisbezorgen. Met deze 'boodschap' wil Jumbo de strijdt aangaan met marktleider Albert Heijn. Dat bleek dinsdagochtend bij de presentatie van de halfjaarcijfers.

Om de concurrentie met AH aan te gaan opent Jumbo vandaag in Zwaagdijk het 100stePick Up Point. Hiermee is Jumbo een van de snelste online groeiers en laat de keten zien online boodschappen zeer serieus te nemen. Van Eerd: “Wij zijn ervan overtuigd dat de klant van vandaag en morgen zelf wil bepalen waar, wanneer en hoe je boodschappen doet. Daarom richt onze omnichannel strategie zich op groei in zowel supermarkten, foodmarkten als online. Naast de opening van nog meer Pick Up Points in de tweede helft van 2015, zal Jumbo binnen afzienbare tijd ook met thuisbezorging starten.”

Jumbo spreekt van een goed eerste half jaar

Jumbo Groep Holding BV kijkt tevreden terug op de eerste helft van 2015. Met de ombouw van nog eens 79 winkels werd de integratie van C1000 binnen Jumbo succesvol afgerond. De grootste ombouwoperatie in de Nederlandse foodretail markt is hiermee teneinde gekomen. De consumentenomzet van Jumbo kwam in het eerste halfjaar uit op € 3,164 miljard. Dat is een stijging van ruim 26% ten opzichte van de eerste helft 2014, die voor een belangrijk deel te danken is aan de toename van het aantal winkels. Met een autonome groei van +1,2% wist Jumbo echter ook in haar bestaande winkels harder te groeien dan de markt (+0,7%, bron GfK). In de tweede helft van 2015 ligt de focus vooral op optimalisatie van de formule en de organisatie. Jumbo gaat investeren in de versterking van de formule, bestaande winkels verbouwen en een operationele efficiencyslag maken. Parallel daaraan zal Jumbo, ook na de opening van haar 100ste Pick Up Point vandaag, doorgroeien in e-commerce en later dit jaar een derde Foodmarkt openen.

Categorie:
Provincie: