Middelpunt van dit geavanceerde performancemodel is de nieuwe 300 pk sterke E-Tech 4×4 plug-in hybrid aandrijflijn, die specifiek voor dit model werd ontwikkeld. De aandrijflijn blinkt uit in prestaties (van 80 naar 120 km/u in 4 seconden) en efficiëntie, dankzij een optimale samenwerking tussen de verbrandingsmotor en drie elektromotoren. De Renault Rafale E-Tech 4×4 plug-in hybrid 300 heeft een actieradius van meer dan 1.000 kilometer voor lange reizen, met een WLTP-verbruik dat met de beste in deze klasse vergeleken kan worden, ook bij een lege batterij (0,5 l/100 km gecombineerd en 5,8 l/100 km met een lege batterij). Deze resultaten zijn de beste in het segment en bieden de klant de mogelijkheid om optimaal te profiteren van de plug-in hybridetechnologie, zonder belemmeringen. Bij dagelijks gebruik rijdt de Rafale E-Tech 4×4 plug-in hybrid 300 als een volledig elektrische auto, met een actieradius tot 105 kilometer. Daarnaast kan de auto worden gebruikt in de ‘full hybrid’-modus, waarin de auto optimaal profiteert van de erkende efficiëntie van E-Tech technologie. De batterij heeft een aanzienlijke capaciteit van 22 kWh. Deze kan worden opgeladen via het stopcontact of aan een laadpaal en dankzij de regeneratieve remfunctie ook op de weg.
zondag, 1. december 2024 - 9:47
Rijden met de Renault Rafale E-Tech 4×4 plug-in hybrid 300: high performance super hybride
Foto: Renault
Amsterdam
De Renault Rafale E-Tech 4×4 plug-in hybrid 300 is een klasse apart, met een unieke technologie en aandrijflijn. De auto illustreert hoe Renault stappen maakt in het C- en D-segment, geheel in lijn met de ambitie van CEO Luca de Meo om met de producten van Renault een hoger marktsegment te betreden en gelijktijdig zijn technologische voorsprong te bevestigen.
Categorie:
Tag(s):