donderdag, 3. augustus 2006 - 15:37

Klanten belonen DIA met een 7,5

Groningen

De gemeentelijke Dienst Informatie en Administratie (DIA) krijgt van haar klanten een ruime voldoende (rapportcijfer 7,5) voor locatie en service van de publieke dienst-verlening. Dat blijkt uit een klanttevredenheidsonderzoek dat eind april is gehouden in de publiekshal van de DIA. Het jaar daarvoor werd een rapportcijfer 7,1 gegeven. Een en ander past in het streven van de gemeente om een vraag- en klantgerichte organisatie te worden.

Het cijfer voor de geboden service (7,8) en de locatie (7,3) waren met 0,5 en 0,3% hoger dan in 2005. Deze cijfers zijn opmerkelijk omdat de dienstverlening momenteel plaatsvindt op een minder optimale locatie, in verband met de verbouwing van de huidige publiekshal. Deze hal wordt komend najaar weer in gebruik genomen. De minste waardering kregen de prijs van de producten (5,9) en de parkeergelegenheid (6,2). Verder vond 24% van de ondervraagden dat het bezoek beter aan de verwachtingen voldeed dan gedacht.

De vraag, op welke manier de klant geholpen wil worden, gaf 48% er de voorkeur aan om via internet en e-mail zaken met de gemeente te willen doen. Van de ondervraagden heeft 58% voor het bezoek informatie ingewonnen via internet en middels e-mail.

Dit jaar werd voor de eerste keer de vraag meegenomen hoe de klant zelf de wachttijd had beleefd. 49% zei binnen de 5 minuten geholpen te zijn, 24% binnen een kwartier en slechts 2% gaf aan langer dan een uur te hebben moeten wachten.

Het klanttevredenheidsonderzoek werd voor het derde jaar uitgevoerd door het TNS NIPO als onderdeel van de deelname aan de "benchmarking Publiekszaken".
Provincie:
Tag(s):