donderdag, 15. juni 2006 - 14:22

Vrouwen vluchten naar internet tijdens WK voetbal

Amsterdam

Vrouwelijke televisiekijkers maken massaal gebruik van internet tijdens het WK voetbal. Terwijl hun partner naar de tv kijkt, chatten en surfen de vrouwen op internet of zoeken naar koopjes op Marktplaats.nl. Ook e-mailen en het spelen van spelletjes zijn populair.

Dat blijkt uit online onderzoek van e-mailmarketingbureau TAPPS in opdracht van media adviesbureau Universal Media. 1.200 vrouwen in de leeftijdscategorie 20-60 jaar hebben per e-mail meegedaan aan de enquête. De respondenten zijn afkomstig van de bestanden van SBS 6, NET 5, Veronica, Talpa en Sky Radio 101 FM.

Uit het onderzoek van TAPPS blijkt dat 60 procent van de vrouwelijke tv-kijkers (vrijwel) niet geïnteresseerd is in het WK. Ruim 16 procent van alle respondenten geeft aan het WK helemaal niet te gaan kijken. Opvallend is dat bijna de helft van de vrouwen die (vrijwel) niet WK geïnteresseerd is een partner heeft die elke wedstrijd wil zien. Dat hoeft niet altijd op ruzie uit te lopen. Want 18 procent van de vrouwen geeft aan gewoon mee te kijken.

Slechts 3 procent van deze vrouwen zegt te proberen de partner van het WK af te houden, voornamelijk door te zappen. Vrouwen die (vrijwel) niet in het WK geïnteresseerd zijn geven massaal aan meer internet te gaan gebruiken tijdens het WK.

Van deze groep geeft 16 procent aan meer MSN Messenger te gaan gebruiken tijdens de WK wedstrijden, of gaat e-mailen, gebruikt meer Marktplaats.nl, meer online spellen, of gaat meer muziek downloaden.
Categorie:
Tag(s):