maandag, 14. februari 2005 - 17:02

Autoboulevard A2

Maarssen

Een beetje merk kan niet om een Experience Centre heen. Kia slaat in maart de eerste paal van Kia World. Uiteraard langs de A2. Met het Experience Centre nabij Maarssen wil het merk potentiële kopers de mogelijkheid geven het merk Kia ‘te beleven’.

'Na de opening staat in principe elk model klaar voor een proefrit’, verklaarde Milco de Vries, managing director van Kia Nederland, tijdens het KIA-dealercongres in de RAI.

Het 5000 vierkante meter grote Kia World is de eerste in zijn soort in West-Europa en krijgt later mogelijk navolging in buurlanden. Volgens De Vries past de opening van Kia World in de groeiplannen van het merk, dat voor 2005 een verkoopaantal van tenminste 20.000 auto’s (was 17.000) en een plaats in de top 10 van best verkochte merken nastreeft. Vorig jaar eindigde Kia op plaats 12.

De A2 verandert zoetjesaan in een heuse autoboulevard. Kia World opent medio oktober zijn poorten. Het Experience Centre van Cadillac en Corvette deed dat een week geleden.
De Peugeot Experience en de grote Lexus-dealer zijn al wat langer actief langs de A2. En dan is er nog Hessing, dat over enige tijd zijn vertrouwde stek in De Bilt verlaat voor een zeer opvallend vormgegeven, in een geluidsscherm geïntegreerd glazen gebouw. Wie volgt?

©BON/Sjaak Bron:BOVAG

Categorie:
Tag(s):