donderdag, 1. maart 2007 - 16:25

Snacks uit Jordanië en eetbare champagnebloemen

Utrecht

Snacks met sesamzaad uit Jordanië, aardappelproducten uit de Andes en fingerfood uit Marokko. Het zijn slechts een aantal van de producten die bezoekers binnenkort op Food World kunnen proeven. Food World maakt onderdeel uit van de supermarktbeurs ROKA, die van 26 tot en met 28 maart tijdens de Food Week in Jaarbeurs Utrecht plaats vindt.

Vijftien bedrijven presenteren hun producten op Food World. Het zijn buitenlandse bedrijven die dankzij een wildcard de mogelijkheid krijgen om hun producten op de Nederlandse markt te introduceren. De producten op Food World zijn stuk voor stuk vernieuwend en waren nog niet eerder op de Nederlandse markt te zien of proeven.

Naast de eerder genoemde producten uit Jordanië, Frankrijk en Marokko kunnen bezoekers op Food World onder meer kennismaken met Australische champagnebloemen en kruiden. Uit de Verenigde Staten worden clams geïmporteerd en onze Belgische buren laten de Nederlander kennis maken met een nieuw alcoholische vlierbessendrank. Letland is breed vertegenwoordigd met vier verschillende bedrijven, waar men kennis kan maken met diverse Letse noviteiten zoals verschillende soorten zuurdesem brood, speciaal gerookte kip, kwark/kaasblokje met een laagje chocolade en een kruidenbitter. Een exotische noviteit van eigen bodem zijn producten van olijfbladextracten.

Het hart van Food World is het Kooktheater, waar praktisch alle producten bereid worden. Het is de bedoeling dat de bezoeker al proevend kennis maakt met de innovatieve producten op Food World. In een open keuken kunnen bezoekers via een speciale spiegelconstructie stap voor stap volgen hoe een kok de producten worden bereid. Na de bereiding kunnen de producten geproefd worden.
Categorie:
Tag(s):