Peter de Mönnink, CEO van SBS Broadcasting en Sanoma Nederland en België: 'Met Remco van Leen halen we een zeer ervaren mediaman in huis. Iemand die weet wat het is om gericht op de consument de juiste content via de juiste kanalen te verspreiden, een cruciale plek in het steeds meer crossmediale en sterk veranderende tv-landschap waarin wij als mediabedrijf opereren'.
'Ik ben Peter Lubbers erkentelijk. Mede dankzij zijn visie heeft onze zendergroep een steviger positie opgebouwd in marktaandeel en een duidelijker profiel gekregen. Inzichten die wij graag gebruiken bij het bouwen van onze toekomst', aldus Mönnink.
Remco van Leen: 'Na twaalf jaar TROS en AVROTROS ben ik toe aan een nieuwe stap. Ik ben enorm trots op het succes van AVROTROS en het voelt alsof ik op mijn hoogtepunt vertrek. Ik heb zin om mijn jarenlange ervaring in te gaan zetten bij SBS en kijk ernaar uit om aan de slag te gaan in een nieuwe omgeving.'
Bij AVROTROS was Remco van Leen als Mediadirecteur verantwoordelijk voor tv, radio en online. Bij de TROS was hij werkzaam als programmaleider. Eerder werkte Van Leen in diverse functies bij verschillende producenten waarvan het grootste deel bij Ivo Niehe Producties. Hij start op 1 oktober bij SBS Broadcasting.