Na 14 dagen ontvangen consumenten een rekening en worden zij per mail en telefonisch onder druk gezet om deze te betalen. De Reisplanner heeft na vragen van de ACM niet duidelijk gemaakt welke villa’s worden aangeboden en hoe het boekingsproces werkt. De ACM adviseert consumenten daarom om toegezonden facturen niet te betalen.
De ACM heeft op dit moment formeel nog geen overtredingen vastgesteld, maar heeft een redelijk vermoeden dat het bedrijf achter De Reisplanner – NOPN B.V. - op diverse punten in strijd handelt met de regels van het consumentenrecht. Bij het afsluiten van een overeenkomst moeten consumenten alle belangrijke informatie over het aanbod ontvangen die zij nodig hebben om een goede beslissing te kunnen nemen. Wanneer een bedrijf belangrijke informatie niet verstrekt kunnen consumenten niet tot betaling worden verplicht.
Via haar loket ConsuWijzer heeft de ACM veel meldingen over De Reisplanner ontvangen. De ACM heeft NOPN B.V. verzocht te stoppen met het incasseren van facturen. Hierop heeft het bedrijf niet gereageerd. Het bedrijf zegt wel gestopt te zijn met klantenwerving. Om verdere schade voor consumenten te beperken, waarschuwt de ACM nu voor dit bedrijf.
-------------------------------------------------------------------------------
Al het nieuws van Blikopnieuws.nl op uw telefoon? Download de handige app in de App store (ios) of de Play store (android)
Volg Blik op Nieuws op sociale media: Twitter, Facebook of Google+