zaterdag, 4. juni 2016 - 12:36 Update: 04-06-2016 12:59

Banen op de tocht bij bloemenveiling Royal FloraHolland door het 'Nieuwe Veilen'

Banen op de tocht bij bloemenveiling Royal FloraHolland door het 'Nieuwe Veilen'
Foto: Archieffoto ter illustratie FBF
Aalsmeer

De tribunes verdwijnen bij Royal FloraHolland. Het veilingbedrijf zet in op zoals ze het zelf noemen Het Nieuwe Veilen, veilen via internet. Er zal daarom de komende tijd flink worden geïnvesteerd. Helaas zal het Nieuwe Veilen banen gaan kosten.

Het Nieuwe Veilen is één van de belangrijkste strategische programma's en geeft onder meer een antwoord op de dalende klokverkoop en de groeiende directe handel. Tijdens de Algemenen Leden Vergadering werd de gekozen richting van Het Nieuwe Veilen gepresenteerd. Samen met leden en klanten werkt Royal FloraHolland aan een online 24/7 transactieplatform. Daarbij wordt de logistieke dienstverlening eenvoudiger, efficiënter en beter afgestemd op de wensen van klanten. Eind 2016 is een plan van aanpak gereed met de precieze uitwerking, aldus het veilinghuis.

Wie straks nog bloemen wil inkopen, moet dat op afstand via internet doen, zoals al steeds vaker gebeurt. Van de 2,1 miljard euro omzet, wordt 1,5 miljard al op afstand gekocht.

De strategie Royal FloraHolland 2020 is onlangs tegen het licht gehouden en besproken met de Raad van Commissarissen. De RvC noemt de strategie 'robuust' en onderschrijft deze volledig. Lucas Vos lichtte dit toe tijdens de ALV: "Onze missie, onze visie en onze hoofd ambities staan recht overeind. Ze zijn aansprekend, ze geven richting en passen bij wie we zijn als coöperatie en werkgever."

Categorie:
Provincie: